"very busy by night"

2 maart 2017 - Manilla, Filipijnen

Hallo allemaal, Een tijdje geleden alweer, maar we hebben het ook super druk gehad! En jullie waarschijnlijk ook: hopelijk heeft iedereen die vasteloavund gevierd heeft het heel fijn gehad en hebben alle andere een fijne vakantie. Ondertussen schrijf ik vanuit de Filippijnen, op ons balkon, heerlijk in een zomerjurkje. Morgen gaan we beginnen met onze duikcursus! Sommigen zullen nu misschien wel denken: en Thailand dan? Thailand is de reden dat we het zo druk hadden afgelopen week: met maar een week Thailand en op onze stijl 'alles-eruit-willen-halen' zat een blog er eerder nog niet in! Nog een korte laatste update over Myanmar: Naar Bagan, wat echt niet te beschrijven zo mooi is zijn we naar Mandalay gegaan met de boot. Mandalay is groot, heel groot en omdat we maar een volledige dag hier hadden wilden we zoveel mogelijk zien. Al snel hadden we twee locals op hun motor geregeld voor een redelijke prijs om ons de hele dag rond te rijden. Mijn mannetje zag er heel grappig uit en hij was heel lief en aardig, maar zodra hij op zijn motor stapte leek hij grootheidswaanzin te krijgen. Alles zou en moest voor hem stoppen en anders dwong hij dat wel even af. Guus zat toch wel echt wat veiliger haha. (Maar voor onze lieve mama's: we hadden helmen op!:) ) In Mandalay hebben we de grootste teakloopbrug bewandeld (we weten alleen niet van de wereld of van Myanmar), 1800 traptredes opgelopen op Manadalay Hill en nog heel wat mooie pagoda's bekeken. We wilden graag traditioneel eten, maar volgens onze motorlocals serveerden het restaurant wat we hadden uitgezocht Westers eten, zij hebben ons toen naar hun favoriete restaurant gebracht. Dit was echt de beste afsluiting van dit bijzondere land wat we ons konden wensen. We sloegen met de motors opeens een klein steegje in en daar lag tussen alle woonhuizen opeens een restaurant. De mensen spraken geen woord Engels, geen tourist te bekennen en het eten was super lekker!! Vanuit Mandalay zijn we naar Chiang Mai gevlogen. Zoals velen denk ik weten heeft Thailand mij nooit heel erg getrokken. Het leek me te verwesterd en te touristisch, maar het leek ons toch leuk om een weekje te gaan en hopelijk verrast te worden. Dat is helaas niet gebeurd, hoewel we een super leuke week hebben gehad zal het geen bestemming zijn waar ik naar terug zou willen keren.Daarbij wel gezegd hebbende dat we er maar een week zijn geweest en alleen in Chiang Mai en Bangkok zijn geweest: daarop kan natuurlijk echt geen conclusie over het hele land gemaakt worden, maar voor ons was het contrast tussen het authentieke Myanmar en het touristische Thailand te groot. Het eten in Thailand was wel echt niet normaal lekker en de tempels zijn echt prachtig. De tempels zijn met zoveel detail gemaakt en heel erg goed onderhouden. Chiang Mai had echt een gezellig sfeertje: het was groot, maar voelde niet groot aan. We hebben hier heel veel gelopen, omdat we dan onderweg lekker streetfood konden eten en zo konden we het meeste meekrijgen van de stad. Een avond zijn we naar een avondbazaar geweest, dat was echt super leuk en je kon er heel erg lekker eten buiten! Met de nachttrein zijn we van Chiang Mai naar Bangkok gegaan en de nachttrein zelf is al leuk om mee te maken. eerst zijn er gewoon bankjes, maar dan komt het personeel je bed maken. En met bed bedoel ik ook echt bed haha: kussentje, lakentje, alles erop en eraan. In Bangkok hebben we ook weer heel erg veel gezien en ook stiekem wel heel veel gewinkeld haha. Bij ons op de hoek lag een super mooi winkelcentrum. Elke verdieping in dit winkelcentrum stond qua decoratie in het teken van een andere stad, volgens mij 8 verdiepingen, van Rome tot Tokyo, van Londen tot Istanbul, echt heel vet. Guus en ik waren een avond al gezellig wat gaan drinken en wilden de laatste avond graag uitgaan/wat drinken. Ik moet er heel eerlijk bijzeggen dat Guus ons programma voor Bangkok had bedacht en dat was echt super leuk. Ik besloot dus voor die laatste avond wat uit te zoeken: we hadden een kaartje en op dat kaartje stond 'clubs, bars, very busy by night'.. "Kiek Guus, dit liek mich echt leuk, zulle we hee heergoan?" Guus vond het allemaal prima, dus wij met goede moed de metro in. Eenmaal in de straat waar het mij leuk leek bleek dat we in de hoerenbuurt van Thailand terecht waren gekomen, juist terwijl we dat hadden proberen te vermijden. Oeps, echt weer iets voor ons. Terwijl we ons heel ongemakkelijk voelden en een stuk of tien keer een 'pingpongshow' aangeboden hebben gerkegen (voor degene die niet weten wat het is: google maar, hebben wij ook gedaan hahah) hebben we besloten een taxi te pakken naar een nightbazaar. Nadat het nogal fout gegaan was met de taxi en de nachtbazaar dicht bleek te zijn zijn we lekker terug naar ons hotel gegaan haha. Zoals ik al zei zijn we nu in de Filippijnen, in Puerto Galera om precies te zijn. Wij gaan lekker wat eten! Tot de volgende keer! Liefs, Guus en Anouk

1. Dianne Wijnhoven:
    2 maart 2017
    Weer met een glimlach op het gezicht gelezen. Stoer zo'n motorlocale die jullie rondleiden! En ja tof avondprogramma dus op de laatste avond;). Veel plezier met duiken! Heel nieuwsgierig hoe dat zal zijn. Groetjes ook van Hans!!!!