Aqualoops en Jenga skills

13 mei 2017 - Surfers Paradise, Australië

Hallo allemaal,

Terwijl bij jullie de temperatuur warmer wordt (lees: hoort te worden), merken wij dat hier de herfst bezig is. Een ober vond het vreemd dat wij als Nederlanders voor een tafel dichter bij de heather vroeger, dat moesten we immers toch gewend zijn als Nederlanders. Het blijkt toch iets anders in elkaar  te steken al je drie maanden tropisch weer in Azie gewend bent. Tussen de 20-25 graden is voor ons nu stiekem toch wel koud!

In Port Macquarie hebben we een koalaziekenhuis bezocht. Hoewel we beiden geen voorstander zijn van dierentuinen en andere toeristische attracties waarbij dieren in gevangenschap leven vonden we hier de insteek wel goed. In het ziekenhuis worden koala’s opgevangen en behandeld en waar mogelijk terug gezet in het wild. Dieren die nog een kans hebben om terug het wild in te gaan mogen niet door toeristen gezien worden. Ze proberen deze koala’s zo min mogelijk in contact te brengen met mensen. Enkel de dieren die 100% zeker niet meer terug kunnen mogen gezien worden. Het ziekenhuis vraagt geen entrée, maar geeft gratis tours en bestaat op vrijwilligers, twee betaalde krachten en donaties van toeristen. Buiten dit promotatieverhaaltje moet ik natuurlijk gezegd hebben dat koala’s ECHT te schattig voor woorden zijn hihi!

Na Port Macquarie zijn we naar Byron Bay gegaan, een hippie-achtig dorpje. We hadden enige vooroordelen over Byron Bay, we hadden gehoord dat dit echt DE plek was, hier kan en mag alles en iedereen vindt het geweldig… Meestal vinden wij deze plekken dan echt net niks. Maar Byron Bay heeft zich vanaf moment een bewezen!! Super sfeer, leuke eettentjes en cafetjes, leuke winkeltjes en super vriendelijke mensen. Ons hostel lag echt op een minuutje lopen van een super mooi, niet te druk strand. Hele fijne dagen gehad daar!!

Om toch nog even terug te komen op Azie en het verschil met hier wat natuurlijk immens is. We merken aan onszelf dat ook onze houding veranderd, wat heel jammer is. Omdat het hier zo goed geregeld is, valt het al tegen als bijvoorbeeld de bus 10 minuten te laat is. In Azie stonden we soms drie uur te wachten zonder uberhaupt te weten of de bus wel kwam of dat het wel de goede bus was en daar maakte het ons niks uit (overal ontbreken de puntjes en streepjes op de letters omdat ik geen idee heb hoe dit moet op dit toetsenbord haha). Daarnaast merken we dat we in Azie veel meer afwisseling hebben in de dagen, hier is het toch vaak strand, bezichtigen, een beetje shoppen etc. Maaaar, we doen heel erg ons best om er zelf toch voor te zorgen en dat brengt ons in Surfers paradise. Hoe cool is het dat een plaats in Australie gewoon echt Surfers paradise heet haha.

En Surfers Paradie brengt ons dan ook bij ‘aqualoop’, een paar daagjes geleden hadden wij hier ook nog echt nooit van gehoord. We hebben een dagje Movieworld gedaan, wat echt heel mooi aangekleed was en daarna zijn we gister na een waterpark geweest. Het park heet Wet ‘n Wild (Gold Coast) en geloof mij: dat moet je even googlen, zeker als je twijfelt aan de waarheid van dit verhaal haha. Een Aqualoop is een waterglijbaan, waarin je in een buis wordt opgesloten met een soort hesje aan, er wordt afgeteld en dan trekken ze de vloer waarop je staat onder je weg, ga je met 50km/uur een glijbaan in en jawel hoor, over de kop in een looping haha. In deze glijbaan zijn twee plekken waar je de glijbaan uit kunt klimmen want er zit een kans in dat je de looping niet haalt. Ik heb het dus echt niet op afgesloten kleine ruimtes, dus we keken eerst even. Bleek gelijk iemand erin vast te hangen.. Uiteindelijk toch maar wel daarin gedaan en het was nogal pijnlijk maar wel echt vet! Verder was het park ook echt super!

Tot slot zijn we nog bij een super leuke bar geweest. Hier stond een pooltafel, mega Jenga spellen en een pingpongtafel. Wij waren na een paar drankjes Jenga gaan doen en dat blijkt echt een gouden combi te zijn. We waren echt niet normaal goed haha, zo goed, dat een Australische vrouw naar ons toekwam. Zij en haar vriendinnen, een groep van ongeveer tien, waren ook aan het spelen maar ze waren toch wel echt zwaar onder de indruk van onze Jenga Skills haha.
Morgen gaan we naar Brisbane en ons is beloofd dat het weer vanaf dan echt warm gaat worden! We zullen zien en houden jullie op de hoogte!!!

Heel veel liefs,

Guus en Anouk

1. Papa Benito:
    13 mei 2017
    hello mister and misses jenga.
    zo te horen gaat alles palletie met jullie en het is inderdaad vreemd dat je al na een paar dagen van alles goed geregeld en in een keurlijf lopende maatschappij weer terug wordt gezet in de wereld zoals zich helaas hier ook afspeelt. Van een dont worry be happy en niet gejaagde levenswijze naar een totaal andere wereld.Maar ben eerlijk, dit is eigenlijk precies waarom jullie hiervoor hebben gekozen. Om de bijde zijdes van het leven te mogen proeven. Wat een wijze woorden he van Benito, krijg je na al die universitaire studies hahahaha. En ook ik kan niet alle puntjes en tekens op dit toetsenbord terugvinden. zit in onze genen Noekie. Maar wat weer een geweldige ervaringen hebben jullie meegemaakt. Alleen die waterverzuipachtige glijbaan daar was ik dus nooit niet ingegaan voor geen miljoen , Dus diep respect hiervoor waaghalzen. Voor de rest gaat alles hier zijn gangetje , hebben wel een heerlijk kaasplankje en gezellige avond met de Ploumetjes gehad hahahaha.
    ik wens jullie nog een hele fijne tijd toe in down under. gr Papito
  2. Papa Benito:
    13 mei 2017
    Hi, wow wat jullie alles gezien en gedaan hebben is prachtig en ongelofelijk. De verhalen zijn heel leuk, grappig en spannend. De Foto's zijn heel erg mooi en indrukwekkend. Veel plezier en nog een hele fijne tijd in Australië en Nieuw-Zeeland.
    Groetjes Giusy :)
  3. Guus en Anouk:
    14 mei 2017
    @ papa. Haha wijze woorden van onze familienerd. Ja klopt, was heel vet! We dachten al dat jij er niet in zou kruipen haha. Maak ons maar jaloers... wij hadden ook kaas gekocht maar de keuken was al op slot...

@ Giusy. Wat leuk dat je reageert! Hoe heb jij het in Nederland? Dankjewel echt leuk dat je meeleest en kijkt. Heel veel lieve groetjes en pas goed op mijn mooie kamertje he haha!!
  4. Sanne:
    19 mei 2017
    Heeej,

Super leuk verhaol weer!!
    De koalas lieke mich auk echt super schattig!!
    Cool um te zeen waorr ge euveral ziet gewaes!
    Snap dat de mentaliteit anders wuurt in zon land hhaha.

Huul vuul plezeer nog!!

Xxx sanne
  5. Dianne Wijnhoven:
    22 mei 2017
    He Guus en Anouk

Biezonder umte laeze wie anders de daag now zien. En wie snel desse dich aan kins passen aan ein umgaeving. En jao de fotovan t is wal hiel erg schattig.
    Hae zien de temperaturen auk zeer aangenaam. Ik zit now auk nog lekker in den tuin auk al is het bijna 21.00 u.
    Hiel vuuël groetjes van os Dianne en de res!
  6. Guus en Anouk:
    1 juni 2017
    @ Sanne: Leuk um te huure detse t leuk vinds! JHoa echt poepies!! Dankjewel, huul vul groetjes aan idderein!

@ Dianne, Det is zeker fijn um te huure det ge zon fijn weer hebt: dot ge 't o dit moment beter als os! Huul vul groetjes truuk aan idderein!