Van wolkenkrabber naar klerenkast

4 februari 2017 - Yangon, Myanmar

Hallo allemaal,

Hier is hij dan, ons eerste blog. Zoals altijd ga ik het proberen kort te houden terwijl iedereen weet dat dit waarschijnlijk niet gaat lukken. Proberen kan altijd toch? Even een schets van waar we nu zijn, daarna komt de weg hoe we hier gekomen zijn. Op moment zitten we koffie te drinken in ons hostel in Yangon. Guus zit heel serieus naast mij naar zijn tablet te turen, maar ik kan voor ons beiden spreken als ik zeg: gesloopt, maar voldaan. Ons hostel is heel leuk, onze kamer is echt heel grappig. Het is net een klerenkast waar een bed instaat. Je kunt zelfs amper staan voor het bed, verder is het letterlijk alleen ons kingsize bed: deze is al voor de helft gevuld met onze backpack.

We hebben hele aparte 48 uur achter de rug. Van gewoon thuis in ons oude vertrouwde Venlo, nar het luxe Qatar, naar het bijzonere Myanmar. Thuis om 11uur s ochtends vertrokken en om 01.10 kwamen we aan in Doha. Alle tijden zijn trouwens lokaal. Daar hadden we een hotelkamer aangeboden gekregen omdat we een overstap hadden van 19 uur. Een busje kwam ons ophalen en we hadden dus geen idee hoe lang we moesten rijden en wat we konden verwachten. Stel je bij Doha dit voor: torenhoge gebouwen, overal gekleurde verlichting, elke 5 palmbomen met een andere kleur. Heel apart. Stel je dan voor dat wij allebei comfy kleding aanhadden, Guus zelfs zijn Venlosche Boys broek aan. Als je dit beeld in je hoofd hebt, stel je dan voor dat ons busje links afsloeg, waar rechts het Hilton en het Four Seasons lag. We kwamen aan bij een gigantische wolkenkrabber en het busje stopt: ons hotel voor een nacht: super chill!!! Quote van Guus over het hotel: Asociaal chique hotel. Hele fijne hotelkamer, zelf hier geen cent voor hoeven betalen en ook nog geld kregen om te eten. Hier hebben we trouwens echt super lekker gegeten, typisch eten van daar in een buffet. Super lekker!!

Na een lange vlucht, waar we helaas allebei niet hebben geslapen kwamen we aan in Myanmar om 05.00 uur 's ochtends. De douane duurde best lang, maar uiteindelijk waren we om 6.30 uur in ons hotel. Hier konden we helaas nog niet inchecken dus we zijn de bus naar Kalaw gaan regelen en rondlopen door deze geweldige, aparte, drukke stad. Deze bus pakken we in de nacht van 7-8 februari. Tot die tijd blijven we in onze klerenkast in Yangon. Natuulijk waren we allebei gesloopt dus 's middags even een powernap. Daarna weer de stad in! De mensen hier zijn echt super vriendelijk. We hebben op straat tussen de locals gegeten. Gebakken rijst met kip, varken en groente. Echt super lekker. Ik heb het alleen voor elkaar gekregen om voor mijn gevoel een stukje varken te eten (althans ik denk dat het dat was) wat echt niet goed was. Ik heb het aan Guus omschreven als een rot stukje varkensoor. Net op tijd om Guus te waarschuwen, te laat voor mezelf want ik ben nu kotsmisselijk. Hoort erbij zullen we zeggen haha!! Vanaf morgen gaan we echt goed beginnen met bezichtingen, maar eerst lekker slapen. Het is hier nu 19.44 uur maar het voelt als 12 uur s nachts. Fotos en misschien zelfs wat videos gaan volgen. Maar voor nu: slaap lekker!

Guus en Anouk

1. Bart Verheijden:
    4 februari 2017
    Klinkt leuk! Veel plezier!!
  2. Angeline Geeraets:
    4 februari 2017
    Ha Guus en Anouk, geej kint mich neet persuunlik, alde kennis van mam en pap, ik wil hiël gaer meijgenaete van ôch reis!
  3. Hannie Burhenne:
    4 februari 2017
    Heej hallo Guus en Anouk, weej winse och huul vuul plezeer, en let good op elkaar. We zullen och met plezeer volgen....
  4. Dianne Wijnhoven:
  5. Marij Jacobs:
    4 februari 2017
    Det klink allemaol al good. Geneet der maar good van. Groetjes oet ut prachtige (maar neet zoë werme) Venlo
  6. Liesbeth:
    Hoi Guus en Anouk,
    Weej winse òg un moëie en veurspoedige reis!
    Geneet d'r saame van.
  7. Jacq:
    5 februari 2017
    Hahahha. Moest een paar keer hardop lachen tijdens het lezen. Wat leuk allemaal, alleen jammer van het varken!! Hoop dat je je snel beter voelt en dat je ondertussen lekker slaapt. Geniet daar samen en kijk al uit naar t volgende reisverslag. Kus
  8. Guus en Anouk:
    6 februari 2017
    Hallo allemaal,

Leuk dat jullie ons volgen!
    En bedankt voor jullie leuke reacties.

Groetjes Guus en Anouk